Darbo laikas: I-IV 6:00-23:00, V 6:00-22:00, VI 9:00-18:00, VII 9:00-18:00
Klausti
Išbandyti

UŽDEGIMAS

UŽDEGIMAS

Uždegiminiai procesai yra visiškai normalus reiškinys.

Uždegimas yra esminis gijimo veiksnys, kuomet įvyksta audinių pažeidimai. Priimk tai kaip signalą, bet žinok, jog tuo metu tavo kūnas sėkmingai vykdo atsistatymo procesus. Natūralu, kad maisto produktai, sukeliantys tokią organizmo reakciją, nėra naudingi.

Chroniškai pasireiškiančios uždegiminės reakcijos yra vienas iš tiesesnių kelių į: artritą, širdies smūgį, keletą vėžio tipų, migreną, demenciją ir širdies ligas. Ar žinojai, kad širdies ligos yra viena dažniausių mirties priežasčių? Net 17,5 milijono žmonių visame pasaulyje 2012 m. mirė būtent dėl širdies ligų. Šis skaičius sudaro maždaug 30% visų mirčių per metus.

Bet... Kaip ir beveik su visais gyvenimo sunkumais, yra būdas su tuo kovoti ir apsisaugoti save, jei, žinoma, tik to nori pats. Sporto klubo „Fankas“ komanda tikrai tau neturi priminti, kad rūpintis savimi yra ko gero svarbiausias uždavinys tavo gyvenime. Juk tavo kūnas yra vienintelė vieta, kur tau reikia gyventi. Kodėl gi maksimaliai nepasirūpinus ta vieta? Štai pirmas žingsnis... privenk šių produktų:

 1. Cukrus

Akivaizdu, tačiau kai kurie dalykai tokie akivaizdūs, kad dažnai juos reikia priminti. 2-o tipo diabetas, medžiagų apykaitos sutrikimai, nutukimas, chroniškai pasireiškiančios uždegiminės reakcijos. Norėtum? Paprasta: tiesiog be saiko vartok tą cukrų toliau. Tik nepamiršk su laiku atsidėti pinigų ir naujiems dantims. Beje, įkyrius spuogus taip pat pamaitinsi ir paskatinsi augti J Žinoma, cukraus yra praktiškai visur, ir jo vengti gali pasirodyti kaip labai sunki užduotis. Neišsigąsk! Tiesiog venk vaisvandenių, nenatūralių sulčių, saldumynų, tortų, perdirbtų produktų ir pan. Puikus cukraus pakaitalas gali būti stevija arba medus. Natūralus cukrus, randamas vaisiuose yra visai kitas reikalas, kurio negalima lyginti su įprastu baltuoju cukrumi. Vaisiai papildo tavo organizmą vitaminais, skaidulomis bei antioksidantais.

2. „Kepimo“ aliejus

Didžioji dalis aliejų, įprastai naudojamų namuose ar komerciniuose gamybos procesuose turi didelį kiekį Omega-6, tačiau mažai Omega-3 riebiųjų rūgščių. Šis disbalansas gali sukelti mūsų minėtąsias problemas (tas, nuo kurių žmonės miršta). Šių aliejų gausu perdirbtuose produktuose, kuriuos, atrodo, taip įprasta vartoti. Geriausia vengti arba bent jau riboti polinesočiuosius daržovių aliejus, tokius kaip saulėgrąžų, kukurūzų ar vynuogių sėklų. Alyvuogių aliejus, šiuo atveju, yra geriausias ir sveikiausias sprendimas/alternatyva, kadangi šiame aliejuje Omega riebiųjų rūgščių balansas yra gerokai racionalesnis.

3. Transriebalai

Transriebalai yra blogis. Yra du cholesterolio tipai: blogasis ir gerasis. Spėk, kurį transriebalai padidina ir kurį sumažina? Pastoviai vartojami, šie riebalai sukelia chroniškus uždegiminius procesus bei skatina viršsvorį. Nesikartosime, prie ko tai gali privesti. Transriebalai yra panašiai kaip ir perdirbtas cukrus. Jų gausu visur: greito maisto užkandinėse, ypač bulvytėse fri, mėsainiuose, pusgaminiuose, margarine ir panašiuose produktuose. Yra labai paprastas būdas išvengti šio blogio: paimk sudedamųjų dalių sąrašą ir paieškok „hidrintų“ ingredientų. Radai? Padėk produktą ten, iš kur paėmei. Arba tiesiai į šiukšlių dėžę.

4. Pieno produktai

Pasak ekspertų, gebėjimas virškinti pieną nėra normalus žmogaus organizmui. Manoma, kad apie 60% žmonių netoleruoja pieno produktų. Nenuostabu, kad tai sukelia uždegimines reakcijas. Kai kuriems vartotojams gali pasireikšti skrandžio skausmai, tinimas, viduriavimas, bėrimas. Aplink yra begalė šių produktų. Juk sviestas ar sūris egzistuoja didžiojoje dalyje patiekalų, kuriuos mums taip įprasta valgyti. Sausainiai, duona, pyragai, sausi pusryčiai ir kt. produktai. Kefyras ir nesaldintas jogurtas yra geresnė alternatyva įprastiems pieno produktams. Kadangi kai kurie pieno produktai (kefyras, natūralus jogurtas, varškė, išrūgos) yra fermentuoti, šie produktai netgi yra naudingi tavo virškinimo traktui dėl juose esančių probiotikų.

5. Komerciniai mėsos produktai

Mėsa, gauta iš komerciniu būdu užaugintų gyvūnų, yra perkrauta Omega-6 riebalais. Deja, apie Omega-3 riebalus to pačio pasakyti negalima. Negana to, kad šioje mėsoje gausu uždegimą skatinančių riebalų rūgščių, gyvūnų laikymo sąlygos visai neskatina jų judėjimo, todėl dažnai mėsa būna pilna ir sočiųjų riebalų rūgščių. Gyvūnai taip pat maitinami papildais, skatinančiais greitesnį augimą. Tai jokiu būdu nereiškia, kad turėtum visai atsisakyti mėsos. Sveikesnė alternatyva būtų gyvūnų, užaugintų pas ūkininkus, mėsa. Šie gi neaugina gyvulių masiškai. Negana to, gyvuliai gauna normalų pašarą bei turi galimybę judėti, ko pasekoje jų mėsa yra liesesnė ir turi gerokai mažiau sočiųjų riebalų rūgščių.

6. Raudona mėsa bei perdirbti mėsos gaminiai

„Neu5Gc“ yra molekulė, randama raudonoje mėsoje. Pastaroji nėra natūraliai susidaranti žmogaus organizme. Ką tai reiškia? Uždegiminius procesus. Kraujotakos sutrikimai yra viena iš problemų, kurias galima prisišaukti eigoje, vartojant raudoną mėsą. Perdirbti mėsos produktai turėtų būti išimti iš tavo raciono, nes yra patys kenksmingiausi. Raudona mėsa nėra tokia kenksminga.  Vieną ar du kartus per savaitę liesos raudonos mėsos patiekalais galima drąsiai pasimėgauti, tame nėra jokio pavojaus. Vis gi idealiausia būtų rinktis vištieną bei žuvį. Taip pat idealu yra mėsą ruošti garuose ar orkaitėje, bet ne keptuvėje, apsemtoje ežeru aliejaus.

7. Alkoholis

Perdėtas alkoholio vartojimas dažniausiai turi savybę pritraukti policijos pareigūnus, kurie tave „supakuoja“, nes išdarinėji nesąmones. Alkoholis sukelia uždegiminius procesus bei kenkia/suerzina stemplę, balso stygas ir kepenis. Kūno dalyse, kuriose chroniškai pasireiškia uždegiminiai procesai, gali išsivystyti navikai. Norėtume pabrėžti, kad alkoholį vartoti galima, tačiau su protu. Butelis alaus ar taurė vyno dar niekam nepakenkė. Mėgaukis atsakingai. Tačiau besaikis vartojimas jau yra kita kalba ir didelė problema. Nenorime mokinti tavęs, nes jau esi perskaitęs begalę straipsnių apie alkoholio žalą. Ne tik skaitęs bet ir girdėjęs. Atmink: viskas, kas su protu, galima.

8. Perdirbti grūdai

Šiomis dienomis nemažai grūdinių produktų yra perdirbti. Šiuose produktuose įprastai trūksta skaidulų bei B grupės vitaminų, kurių gausa jie natūraliai turėtų pasižymėti. Pastoviai vartojami, šie produktai bei jų aukštas glikeminis indeksas (greitas pasisavinimas) gali prišaukti vėžį, diabetą bei kraujotakos problemas. Šių grūdų produktų randama praktiškai visuose įprastuose produktuose: ryžiuose, miltuose, duonoje, makaronuose, bandelėse, traškučiuose. Dažniausiai perdirbtuose produktuose, kurie paruošti pagal komercinius standartus, gausu būtent šių grūdų kaip ingredientų. Deja, praktiškai neįmanoma išvengti šių produktų. Vienintelė išeitis būtų užauginti savo...

9. Maisto priedai

Aspartamas bei mononatrio glutamatas yra, ko gero, plačiausiai vartojami maisto priedai, sukeliantys uždegimines reakcijas. Dažniausiai šių priedų gausu jau paruoštuose produktuose, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į ingredientų informaciją. Restoranuose patiekiamas maistas dažniausiai turi nemažai priedų. Atsisakyti jų yra pakankamai sunki užduotis. Efektyviausia, ko gero, būtų priedus pakeisti į natūralius prieskonius.

APIBENDRINIMAS

Mes, „Fanko“ komanda, nesistengiame jūsų išgąsdinti ar versti rinktis super griežtas ir varginančias „dietas“. Šis straipsnis yra informacinis. Mūsų tikslas yra teikti protingą informaciją. Mūsų minėtų produktų visiškai vengti ir atsisakyti nereikia. Atmink: viskas su saiku. Karts nuo karto juk galima pasilepinti. Stebėk savo organizmo reakciją į tam tikrus produktus. Stebėk, įsiklausyk. Tavo kūnas atsiųs signalą, jei jam kažkas nepatiks.

Vis gi, turime gerų naujienų. Kadangi kai kurių produktų atsisakyti praktiškai neįmanoma, reikia kažkaip sukurti balansą organizme su kitais produktais, kurie mažina uždegiminius procesus, tiesa?

Pateikiame 10 produktų, mažinančių uždegimines reakcijas:

1. Riebi žuvis

Skumbrė, lašiša bei tunas. Bent keletą kartų per savaitę pasigamink patiekalų iš šios žuvies – padarysi didelę paslaugą savo organizmui. O jis tau atsilygins atsikratydamas riebalų ir panašiai J

2. Avokadas

Avokadas yra puikus gerųjų mononesočiųjų riebalų šaltinis. Negana to, jis dar ir skanus! Skanauk avokadu ir mažink uždegimą.

3. Lapinės daržovės

Daržovės, tokios kaip kale kopūstas ar špinatai yra puikus skaidulų šaltinis. Žinai, kuo dar šios daržovės naudingos? Uždegimo bei tinimo mažinimu!

4. Ciberžolė

Ciberžolė jau tūkstančius metų naudojama tradicinėje Rytų Europos medicinoje. Šis gėris naudojamas mažinti dantų skausmui, gydyti nubrozdintoms vietoms, artritui bei gerinti sąnarių būklei. Užtenka vos žiupsnelio šios žolelės, kad pajustum  jos efektus.

5. Graikiniai riešutai

Graikiniai riešutai yra puikus antioksidantų, omega riebalų rūgščių, vario, molibdeno bei mangano šaltinis. Taip pat šie riešutai mažina uždegiminius procesus. Skanaus.

6. Pipirai

Pipirai gali padėti tavo organizmui susidoroti su uždegiminėmis reakcijomis. Visa tai yra kapsaicino – veikliosios medžiagos, esančios pipiruose, dėka. Vis gi, pipirai gali sukelti ir atvirkštines reakcijas kai kuriems žmonėms. Stebėk savo organizmo reakciją!

7. Alyvuogių aliejus

Alyvuogių aliejus gali padėti sumažinti uždegimą. Negana to, jis naudingas metant svorį bei mažinant cholesterolį. Tiesa, kai kurie tyrimai rodo, jog šios naudos galima sulaukti tik vartojant alyvuogių aliejų iš pirmo spaudimo alyvuogių.

8. Imbieras

Gingerolis, veiklioji medžiaga imbieruose, yra lyg nuskausminamieji, kurie taip pat mažina uždegimą. Imbieras itin vertinamas tų, kurie kenčia nuo artrito. Šį gėrį visai nesunku įkomponuoti į tavo racioną.

9. Burokėliai

Burokėliai mažina uždegimines reakcijas ir yra puikus vitamino C šaltinis. Drąsiai dėk į burokėlius į salotas.

10. Bazilikas

Natūralus prieskonis, kuriuo turėtum gardinti savo patiekalus. Ši žolelė yra puikus reikalas tavo sveikatai, ypač kovojant su uždegiminiais procesais.

 

Sėkmės „Fankiečiai“!

Straipsnis paruošė Mantas Paševeckas pagal sporto klubo „Fankas“ užsakymą. Kopijuoti be raštiško sporto klubo „Fankas“ leidimo- GRIEŽTAI DRAUDŽIAMA!

Kaip rasti sporto klubą Fankas? Kaip rasti sporto klubą Fankas?

+370 37 426868 +370 37 426868

SPORTO KLUBAS FANKAS
Savanorių pr. 111 (PC Žaliakalnio "IKI")

Tel./Fax.: (37) 42 68 68
El. paštas: info@fankas.lt