Darbo laikas: I-IV 6:00-23:00, V 6:00-22:00, VI 9:00-18:00, VII NEDIRBAM iki 2018.08.31
Klausti
Išbandyti

SPORTAS LAUKE

SPORTAS LAUKE

Pavasariui įsibėgėjant, vis daugiau žmonių aktyvią fizinę veiklą perkelia į lauką.
Kuo naudingas sportas gryname ore ir kaip juo užsiimti saugiai?

Konsultuoja sporto klubo „Fankas“ treneris Andžej Michmel

Daugelis žmonių visą dieną pluša uždarose patalpose ir nemato saulės. Po darbo keliaujame į namus, laisvalaikiu taip pat pat nemažai laiko leidžiame uždarose patalpose. Taip visiškai negauname saulės šviesos – natūralaus vitamino D šaltinio.  Kai organizme trūksta šio vitamino, siplnėja imunitetas ir raumenynas, minkštėja kaulai, padidėja osteoporozės tikimybė. Norint to išvengti, bent porą valandų per dieną reiktų praleisti lauke. Kodėl gi to nesuderinus su aktyvia fizine veikla ir negavus dvigubos naudos?

 

Sportuokime saugiai

Mokslininkų teigimu, judėjimas gryname ore, lyginant su uždaromis patalpomis, suteikia daugiau energijos, gerina gyvenimo kokybę. Fizinė veikla lauke gerina kraujotaką, stiprina širdį subalansuoja medžiagų apykaitą, padeda išvengti nemigos. Medikai pastebėjo, kad grynas oras gelbsti ir nuo vidinių organų, pavyzdžiui, skrandžio, skausmų.

Pradedant sportuoti lauke, labai svarbu atkreipti dėmesį į keletą dalykų. „Pirmiausia, jei šalia namų nėra miškelio ar parkelio, reikia susitaikyti su mintimi, kad pasitaikys įvairių trikdžių (bėgimo kelyje pasitaikančios perėjos ir šviesoforai, automobiliai, besikeičianti kelio danga ir pan.). Kad būtų saugiau, patartina įsigyti specialią lauke bėgioti pritaikytą avalynę. Jei jos negalite įsigyti, nenusiminkite – svarbiausia yra noras sportuoti ir motyvacija keistis, – sako treneris. – Kad išmintingai paskirstytumėte fizinį krūvį, praverstų bent pirminė specialisto konsultacija, taip pat galite įsigyti specialius laikrodžius ar kt. išmanias priemones.

Nusprendus sportuoti lauke, nebūtina rinktis bėgiojimo. Be to, pagal tam tikrus anatominius rodiklius, tik kas antras žmogus gali saugiai bėgti. Verta išbandyti spartų vaikščiojimą arba šiaurietišką ėjimą.

Paros metas sportui lauke svarbus tik tuo atveju, jei žmogus turi pasirinkimą bei laiko į valias. Tuomet patarčiau sportuoti iki pietų, arba ryte. Tačiau svarbiausia ne paros metas, o kad žmogus būtų pailsėjės ir jokiu būdu ne persivalgęs.“

 

Svarbu tinkamai apsirengti

A. Michmel pastebi, kad sportuojant lauke praverstų specialiai tam pritaikyta apranga. Ją vilkint, reguliuojama kūno temperatūra, neperšlampama, prakaitas susigeria į drabužius, taip pat neperkaistama. „Žinoma, tokia apranga kainuoja ir ne kiekvienas gali sau tai leisti, todėl svarbu atsiminti keletą dalykų. Didžiausia klaida sportuojant lauke yra apsirengti pernelyg šiltai, ypač jeigu lauke šalta, o drabužiai nėra pritaikyti bėgimui šaltu oru, nesugeria ir nepašalina drėgmės – rizikuojama sušlapti ir peršalti. Taip pat sportuojant lauke negalima sustoti ilgesniam laikui ir leisti kūnui atšalti. Treniruotę reiktų pradėti patalpose atliekant apšilimo pratimus, o baigti prie pat durų į patalpą.

Kai lauke labai šalta, patartina vilkėti 2–3 sluoksnius specialiai sportui lauke pritaikytų drabužių ir kepurę“, – kalba treneris.

 

Iš kur gauti motyvacijos?

Ko gero, kiekvienas žmogus žino sporto privalumus, tačiau staistikos duomenimis, reguliariai sportuoja mažiau nei pusė lietuvių. Kaip pasiryžti sportuoti? „Pasiryžimas yra nuostabus dalykas: ryte atsistokite prieš veidrodį nuogi ir pamatysite tai, kaip atrodote iš tiesų. Po drabužiais mes slepiamės daugiau kaip devynis mėnesius, taip kad nėra kada savęs vertinti kritiškai, – šypteli treneris. – Kitus gali motyvuoti gilesni dalykai: vidinės harmonijos paieškos, gera sveikata, daugybė energijos ir geras miegas. Visa tai neįmanoma be sportavimo, o sportuoti lauke – dar geriau ir santykinai sveikiau, nes kvėpuojama šviežiu oru, mėgaujamasi gamtos ramybe.

Motyvacija apskirtai stumia žmones į priekį, be jos nieko nebus. Visada ieškokite motyvacijos visur, kur tik įmanoma – semkitės įkvėpimo iš kitų žmonių pavyzdžių, jų gyvenimo istorijų, žiūrėkite motyvuojančius filmus apie sportą. Pavyzdžiui, naujausią filmą apie Rūtą Meilutytę „Rūta“. Taip pat daugybę motyvuojančių vaizdo įrašų galite rasti tiesiog youtube

 

Sporto lauke privalumai
  • Nereikia skrupulingai planuoti laiko – išbėgti į lauką galite kada tik norite ir turite laisvą valandėlę.
  • Treniruočių rezultatams neturi įtakos tokie veiksniai, kaip užimtas treniruoklis, nepatinkanti muzika ar nerimas, ką apie tave pagalvos kiti klubo lankytojai, jums atliekant vieną ar kitą pratimą.
  • Gerinama smegenų veikla. Grynas oras suaktyvina smegenų veiklą, todėl bent trumpa sporto pertraukėlė lauke neabejotinai pravers siekiant geresnių rezultatų moklsuose ar profesinėje veikloje.
  • Mokslininkai įrodė, kad užtenka vos 15–30 minučių judėjimo gryname ore, kad nusiramintume, sumažintume stresą ir atsipalaiduotumėme.
  • Galima grožėtis gamtos vaizdais ar miesto architektūra, trumpam pabėgti nuo rutinos ir kasdienių rūpesčių.

 

Straipsnį paruošė UAB „Media bitės“ žurnalas "JI". Kopijuoti be raštiško žurnalo leidimo- GRIEŽTAI DRAUDŽIAMA!  

Kaip rasti sporto klubą Fankas? Kaip rasti sporto klubą Fankas?

+370 37 426868 +370 37 426868

SPORTO KLUBAS FANKAS
Savanorių pr. 111 (PC Žaliakalnio "IKI")

Tel./Fax.: (37) 42 68 68
El. paštas: info@fankas.lt