Darbo laikas: I-IV 6:00-23:00, V 6:00-22:00, VI 9:00-18:00, VII 9:00-18:00
Klausti
Išbandyti

Chia sėklos - Sveikatos šaltinis Tau

Chia sėklos - Sveikatos šaltinis Tau

Kas galėtų pagalvoti, kad šios mažos, mielos sėklytės gali būti tokios galingos ir naudingos tavo sveikatai? Šiomis dienomis, Chia sėklos vis populiarėja ir yra vadinamos „supermaistu“. Niekada nesi jų bandęs? Wow. Žiauriai daug prarandi!

 

Chia sėklų „pradžia“ ko gero buvo Mezoamerikiečių dietoje. Jų mityboje taip pat nebuvo gendančių produktų. 

Majų kalboje, Chia reiškia „jėga“, ir tais laikais buvo manoma, jog šios sėklos išties suteikia supergalių. Senovės Actekų kariai Chia sėklas nešiodavosi su savimi ilgose kelionėse. Jie šventai tikėdavo, jog šios sėklos padės jiems pereiti šiltą ir šaltą.

Chia sėklos anuomet buvo tokios vertingos, kad net buvo aukojamos senovės dievams. Šiandien vargu, ar kas sietų Chia sėklas su dievybėmis. Tačiau šias sėklas tikrai galima laikyti gamtos dovana žmogui. Jos yra nerealios biologinės vertės!

Ir tą smarkiai patvirtina šių laikų mokslas.

Chia sėklose gausu Omega 3 riebalų rūgščių

Ko gero pati naudingiausia Chia sėklų savybė žmogaus organizmui yra Omega 3 riebalų rūgščių gausa. 28g Chia sėklų jų rasi net 4g! Taip pat gausi skaidulų, baltymų, kalcio, vario, fosforo, kalio ir cinko.

Manai viskas? Ne! Omega 6, linolo rūgštis, pilnas vitaminų ir mineralų profilis bei antioksidantai – viską rasi Chia sėklose.

Omega 3 yra itin svarbios žmogaus organizmui dėl jų cholesterolį mažinančių savybių. Dėka to, Omega 3 padeda apsisaugoti nuo širdies ligų bei gelbsti esant hipertenzijai. Gydytojai Omega 3 dažnai skiria pacientams, kenčiantiems nuo antrojo tipo diabeto. Šios riebalų rūgštys taip pat rekomenduojamos esant artritui, osteoporozei, žarnyno problemoms, depresijai, bipoliniam sutrikimui, dėmesio sutrikimui bei demencijai.

Pastaruosius keletą metų buvo tiriama Omega riebalų rūgščių nauda smegenims. Omega riebalų rūgštys turi veikliąsias medžiagas: EPA (eikozapentaeno rūgštis) ir DHA (dokozaheksaeno rūgštis). Šios medžiagos padeda smegenims efektyviau funkcionuoti kasdienėje jų veikloje.

 

Chia sėklose gausu skaidulų, baltymų bei antioksidantų

Omega 3 toli gražu nėra vienintelė naudinga Chia sėklų savybė. 37% kiekvienos Chia sėklos sudaro skaidulos. Skaidulos, kaip jau turbūt žinai, yra itin svarbios žmogaus organizmui, ir ypač žarnynui bei virškinimui.

Skaidulos „sulipdo“ kenksmingas maisto atliekas ir padeda joms pereiti į žarnyną, kur vėliau šios atliekos būna pašalinamos. Skaidulos taip pat padeda mažinti blogojo (LDL) cholesterolio lygius, bei palaiko normalų kraujospūdį ir saugo nuo uždegiminių procesų.

Jeigu tau kada teko ragauti Chia sėklų kokteilį, turbūt pastebėjai jo želė primenančią konsistenciją. Chia sėklos turi tokią įdomią savybę – sutraukti 10 kartų daugiau vandens, nei pačios sveria. Šios savybės pasireiškia dėka minėtųjų skaidulų. Vitaminai, mineralai, antioksidantai, baltymai, visa tai organizmo pasisavinama efektyviau, kuomet „šalia“ jų eina skaidulos.

Dar viena Chia sėklų nauda: baltymai. 20% sėklų sudaro baltymai, arba 30g Chia sėklų yra maždaug 6g baltymų. Baltymus mūsų organizmas naudoja „lipdyti“ raumenims, kaulams, odai, kraujui, enzimams, hormonams bei kitiems cheminiams junginiams. Vos keletas kitų augalų gali pasigirti tokiu dideliu baltymų kiekiu.

Žinojai, kad mėlynės priimtos kaip vienas geriausių antioksidantų šaltinių pasaulyje? Tuomet dar žinok, jog Chia sėklose antioksidantų yra 4 kartus daugiau!

Apie antioksidantus mokslas atsiliepia tik teigiamai. 2014m. atlikto tyrimo metu buvo pastebėta, jog Chia sėklose esantys antioksidantai yra ypač naudingi žmogaus organizmui. Šie antioksidantai efektyviai kovoja su uždegiminėmis reakcijomis visame tavo organizme, padėdami užkirsti kelią tokioms pasekmėms kaip artritas!

Trūksta fantazijos, kaip įtraukti Chia sėklas į racioną?

Kaip turbūt jau pastebėjai, Chia sėklos yra nerealiai naudingos tavo sveikatai. Pats laikas pradėti jas vartoti! Žinoma, paprasčiausias kelias būtų tiesiog jas valgyti „žalias“. Neišsigąsk, jos praktiškai be skonio. Chia sėklos gali būti įtrauktos į įvairius patiekalus – sriubas, salotas, „smūčius“ ar įvairius žalius kokteilius.

Arba gali būti tikras senovės Actekų karys ir pasigaminti „Iskiate“. Receptas paprastas: sumaišyk Chia sėklų su citrina ir vandeniu. Gali įdėti šiek tiek natūralaus saldiklio, tokio kaip stevija. Legendos byloja, jog dėka šio eliksyro, Actekų kariai galėjo bėgti ištisus kilometrus visiškai nenuvargdami!

Chia sėklų taip pat galima įsigyti miltelių formoje. Šie milteliai drąsiai gali būti naudojami tavo kepiniuose. Tokių miltų gali pasigaminti ir pats, tiesiog pasitelk į pagalbą „blenderį“ ir pirmyn.

Kaip matai, Chia sėklos tinka praktiškai visur, tad nesidrovėk ir pasitelkęs fantaziją lengvai jas įterpsi į savo racioną.

Straipsnį paruošė Mantas Paševeckas pagal sporto klubo „Fankas“ užsakymą. Kopijuoti be raštiško sporto klubo „Fankas“ leidimo- GRIEŽTAI DRAUDŽIAMA!

Literatūra: Šaltinis 1, Šaltinis 2, Šaltinis 3, Šaltinis 4, Šaltinis 5, Šaltinis 6, Šaltinis 7, Šaltinis 8, Šaltinis 9, Šaltinis 10, Šaltinis 11

 

 

Kaip rasti sporto klubą Fankas? Kaip rasti sporto klubą Fankas?

+370 37 426868 +370 37 426868

SPORTO KLUBAS FANKAS
Savanorių pr. 111 (PC Žaliakalnio "IKI")

Tel./Fax.: (37) 42 68 68
El. paštas: info@fankas.lt