Darbo laikas: I-IV 6:00-23:00, V 6:00-22:00, VI 9:00-18:00, VII NEDIRBAM iki 2018.08.31
Klausti
Išbandyti

Ar pirtis po sporto - naudinga ?

Ar pirtis po sporto -  naudinga ?

Sporto klubas „Fankas“ turi sauną ir Turkišką garo pirtį. Šiais malonumais kviečia pasimėgauti po intensyvių treniruočių. Ar tai geras pasirinkimas? Naudingas sveikatai? Padeda sudeginti riebalus?

Pasinaudojus teisingai – taip, sauna ir pirtis yra protingi sprendimai pamaloninti tavo kūnui. Skaityk toliau ir sužinok kaip atsipalaiduoti naudingai!

Saunų tipai

Yra keletas skirtingų saunų tipų, vis gi dažniausiai tai yra kambarys, sušildomas iki 65°C - 90°C temperatūros, kuriame šiuo intensyviu karščiu tenka mėgautis.

Suomiškos pirtis yra traktuojamos kaip „sausos“, tuo tarpu Turkiškose pirtyse dominuoja garai. Karščio entuziastai tokiuose kambariuose praleidžia 15-30 min., priklausomai nuo entuziazmo lygio bei tolerancijos pragaro liepsnoms.

Saunos taip pat gali skirtis karščio išgavimo metodais. Dažniausiai pasitaiko šie:

Medis: Medžiu kūrenamas pečius įšildo saunoje esančius akmenis. Temperatūra išgaunama aukšta, tačiau drėgmės yra mažiau.

Elektrinis šildymas: elektrinis šildytuvas įmontuojamas grindyse arba sienose. Temperatūra aukšta, tačiau drėgmės, vėl gi, yra mažiau.

Garas: Dar žinomos kaip „Turkiškos pirtys“. Temperatūra nėra aukšta, tačiau drėgmė – 100%.

Infraraudonieji spinduliai: šviesos bandos naudojamos įkaitinti tavo kūną, bet ne visą kambarį. Tokios pirtys praktiškai nesiskiria nuo įprastų. Temperatūros gali tikėtis apie 60°C.

Apibendrinimas: nors ir skiriasi temperatūros bei drėgmės lygiai, pirties nauda kūnui yra daugiau mažiau vienoda.

Nauda sveikatai

Pirtis gali būti ne tik maloni treniruotės kulminacija. Pirtis lygiai taip pat gali būti naudinga tavo sveikatai!

Šiek tiek pirtelės gali padėti tavo širdžiai. Aukšta temperatūra praplečia kraujagysles, ko pasekoje pagerėja kraujotaka ir širdies darbas tampa šiek tiek lengvesnis.

Žmonės, kenčiantys nuo įvairių sąnarių problemų (pvz. artrito) ar pastovaus raumenų skausmo, gali atrasti ramybę pirtyje dėl sumažėjusio skausmo.

Pastebėta, kad po geros pirties šiek tiek padidėja jėga bei ištvermė, todėl elitinius atletus dažnai sutiksi karštoje pirtyje, po kurios jų laukia intensyvi treniruotė.

Nauda svorio metimui

Svoris, kurį prarandi pirtyje yra vanduo, kas nėra itin idealu. Dehidratacija nėra naudinga, tad būtina užtikrinti, kad po pirties skysčiai bus atstatyti. Visgi, buvimas aukštoje temperatūroje nežymiai pagreitina širdies ritmą, kas šiek tiek pakelia sudegintų kcal skaičių.

Atmink, kad šis skaičius nėra didelis ir nebus kažkoks magiškas būdas atsikratyti riebalų per dieną.

Pirtis gali būti naudinga svorio metimui, tačiau ji turėtų būti dalis visumos. Visuma, tai yra maisto kontroliavimas ir bent elementarus bei reguliarus fizinis judėjimas.

Rizikos faktorius

Visose saunose ir pirtyse susiduriama su aukšta temperatūra. Kuomet tavo kūnas įkaista – tu prakaituoji. Kūnas prakaitavimu saugosi nuo perkaitimo. Prakaitavimas skatina skysčių praradimą. Dehidratacija – kuomet tu prarandi daugiau skysčių, nei jų atgauni. Taigi, mėgaujantis pirtimi, tu rizikuoji patirti, kas yra dehidratacija.

Pridėkime tai, kad tu esi ką tik po treniruotės, kurioje (jeigu nesi tinginys, žinoma) stengeisi ir todėl labai daug prakaitavai.

Gerk vandenį! Jeigu prakaituoji itin daug, būtų gerai, jog vanduo būtų praturtintas elektrolitais.

Vidutinio sudėjimo žmogus pirtyje gali prarasti ~400ml skysčių per trumpą laiką. Kartojame: nuo visų problemų galima lengvai apsisaugoti – gerk daugiau vandens. Gerk vandenį prieš pirtį, gerk vandenį po pirties, net gi gerk vandenį per pirtį!

Rimta dehidratacija yra didelė problema, kur gali reikalauti medikų įsikišimų!

Požymiai, kad tau tuoj reikės kviesti greitają:

·      Išdžiūvusi burna

·      Žiaurus troškulys

·      Galvos skausmas

·      Svaigulys

·      „Migla akyse“

·      Nesišlapinimas

Senyvo amžiaus žmonės bei suaugusieji su tam tikrais sutrikimais, tokiais kaip diabetas, inkstų sutrikimai bei širdies problemos yra padidintos rizikos grupės. Jeigu turi sveikatos sutrikimų, prieš mėgaudamasis pirtimi pasikonsultuok su kompetetingu gydytoju. Tas pats galioja ir nėščioms moterims – būkite atsargios.

Apibendrinimas

Pirtis po treniruotės gali būti efektyvus būdas atsipalaiduoti. Pirtis prieš treniruotę gali būti puikus būdas paruošti kūną rimtiems iššūkiams. Visgi, jeigu esi pradedantysis, elkis atsakingai. Padarysi sau ir savo kūnui paslaugą, jeigu pradėsi nuo, pavyzdžiui, 5 minučių pirtyje. Jautiesi gerai? Tuomet tą laiką gali palaipsniui didinti. Stebėk savijautą.

Būk geras, nešok į sauną valandai, norėdamas parodyti, koks tu „atsparus“. Kažkam vėliau gali tekti tave išnešti... Gėda.  

Atmink:
1. Pirtis gali būti naudinga tavo širdžiai.
2. Visada pradėk nuo 5 minučių pirtyje. Įvertinęs savo kūno toleranciją gali laiką, praleistą pirtyje, palaipsniui didinti.
3. Pirtis gali būti tiesus kelias į dehidrataciją. Nepamiršk gerti daug vandens prieš ir po pirties.

Straipsnį paruošė Mantas Paševeckas pagal sporto klubo „Fankas“ užsakymą. Kopijuoti be raštiško sporto klubo „Fankas“ leidimo- GRIEŽTAI DRAUDŽIAMA!

Kaip rasti sporto klubą Fankas? Kaip rasti sporto klubą Fankas?

+370 37 426868 +370 37 426868

SPORTO KLUBAS FANKAS
Savanorių pr. 111 (PC Žaliakalnio "IKI")

Tel./Fax.: (37) 42 68 68
El. paštas: info@fankas.lt