Darbo laikas: I-IV 6:00-23:00, V 6:00-22:00, VI 9:00-18:00, VII 9:00-18:00
Klausti
Išbandyti

10 priežasčių gerai išsimiegoti

10 priežasčių gerai išsimiegoti

Kokybiškas miegas yra vienas svarbiausių aspektų tavo kelionės sveiko ir gražaus kūno link. Miegas lygiai taip pat svarbus kaip ir mityba bei protingas treniruočių rėžimas.
Kiek daug žmonių ignoruoja miego svarbą... Mes „Fanke“ esame nustebę.
Norime pataisyti situaciją, todėl pateikiame Jums 10 priežasčių, kodėl reikia gerai išsimiegoti:

1. Nori sulieknėti? Miegok!

Prastai miegosi – „pasigausi“ viršsvorį.
Studijomis įrodyta, kad tie, kurie miega nepakankamai, dažniausiai sveria daugiau už tuos, kurie deramai išsimiega
Prastas, trumpas miegas yra viena pagrindinių nutukimo priežasčių. Tiesa sakant tikimybė nutukti suaugusiam žmogui yra 89% didesnė, esant miego trūkumui.
Miego sąsaja su svoriu, manoma, kontroliuojama įvairių hormonų bei motyvacijos lygiu.Jeigu nori tobulinti savo kūno linijas, kokybiškas miegas yra BŪTINAS.
Įsimink: trumpas ir nekokybiškas miegas yra siejamas su nutukimu.

2. Kokybiškas miegas siejamas su mažesniu suvartojamų kalorijų skaičiumi.

Įrodyta, kad mažiau miegantys yra labiau alkani ir suvartoja gerokai daugiau kalorijų.
Prastas miego rėžimas bei jo trūkumas sujaukia apetito hormonų balansą.
Kalbant žmonių kalba: padidėja grelino lygis (hormono, skatinančio alkį), bei sumažėja leptino lygis (hormono, reguliuojančio sotumą).
Įsimink: prastas miegas sukuria apetito hormonų disbalansą. Išsimiegantys valgo mažiau. Nemiegantys valgo daugiau.

3. Kokybiškas miegas gali padidinti produktyvumą ir koncentraciją.

Miegas svarbus įvairiems smegenų veiklos aspektams – gebėjimui susikaupti, produktyvumui, suvokimui ir kt.
Esant miego trūkumui, pastarieji aspektai suprastėja.
Štai tau įdomus tyrimas: medicinos praktikantai, kurie „vaidino“ didvyrius ir miegojo mažiau, pridarė 36% daugiau rimtų klaidų praktikoje negu tie, kuriems buvo leista išsimiegoti).
Kitas tyrimas atskleidė, jog trumpesnis miegas panašiai trikdo smegenų veiklą kaip ir alkoholis.
Ir dar trys tyrimai įrodė kad... miegas yra šventas reikalas. Kokybiškai išsimiegojęs žmogus pagerina susikaupimą, atmintį, koncentraciją bei problemų sprendimo galimybės.
Įsimink: gerai miegosi – geriau viską atsiminsi bei sugebėsi efektyviau spręsti problemas. Miegosi prastai – smegenų funkcija taps nebe tokia efektyvi.

4. Kokybiškas miegas reiškia galingesnes treniruotes.

Nori itin smarkiai treniruotis? Tuomet gerai išsimiegok.
Tyrime, kuriame dalyvavo krepšininkai, buvo nustatyta, jog kokybiškas miegas pagerino jų greitį, taiklumą, reakciją bei psichologinį nusiteikimą.
Kitam tyrime (jame dalyvavo net 2800 moterų!) buvo pastebėtas spaudimo jėgos sumažėjimas.
Įsimink: niekada nebėk iš lovos anksčiau laiko, jeigu nori rimtai treniruotis.

5. Prastai miegantys rizikuoja turėti problemų su širdimi.

Problemos su širdimi, šiuo atveju, tikrai nereiškia, jog įsimylėsi...
Nekokybiškas miegas yra daugelio sutrikimų priežastis, tarp kurių ir padidėjusi insulto rizika.
Apibendrinus 15 skirtingų tyrimų buvo prieita viena paprasta išvada. Tie, kurie nemiegojo 7 ar 8 valandų per naktį, buvo didesnės insulto rizikos grupėje.
Įsimink: jeigu miegosi mažiau, nei 7 ar 8 valandas per naktį, rizikuosi turėti problemų su širdimi.

6. Norėtum susirgti diabetu? Nemiegok.

Miego trūkumas neigiamai veikia cukraus lygį kraujyje bei jautrumą insulinui.
Tyrimo, kuriuo metu jauniems vaikinams 6 dienas iš eilės buvo leista miegoti po 4 valandas, tiriamiesiems pasireiškė simptomai, panašūs į diabeto.
Grįžus prie teisingo miego rėžimo, simptomai išnyko per savaitę.
Prastas miegas tikrai siejasi su išbalansuoti cukraus lygiu kraujyje. Miegantys mažiau nei 6 valandas per parą yra padidintos rizikos grupėje susirgti antrojo tipo diabetu.
Įsimink: dėl pastovaus miego trūkumo, po 6 dienų suaugusiems gali pasireikšti diabeto simptomai. Pastebėta, jog prastas miegas tiesiogiai susijęs su padidėjusia rizika susirgti antrojo tipo diabetu.

7. Prastas miego rėžimas siejamas su depresija.

Depresija bei kiti psichologiniai sutrikimai smarkiai siejami su prasta miego kokybe bei miego sutrikimais.
Apie 90% pacientų, sergančių depresija skundėsi nekokybišku miegu.
Prastas miegas net gi siejamas su padidėjusia savižudybės rizika.
Tie, kurie skundžiasi nemiga arba miego apnėja dažniausiai yra gerokai labiau linkę „depresuoti“.
Įsimink: prastas bei nepastovus miegas yra siejamas su padidėjusia rizika susirgti depresija.

8. Miegas stiprina imuninę sistemą.

Pastebėta, kad net ir mažiausiai miego trūkumas neigiamai paveikia imuninę sistemą.
Buvo atliktas įdomus tyrimas, kurio metu jo dalyviams į nosis buvo įlašinti lašiukai su virusu, sukeliančiu peršalimą. Tyrimas vyko 2 savaites. Ir ką gi: tie, kurie miegojo 8 arba daugiau valandų, buvo 3 kartus atsparesni virusui nei tie, kurie miegojo 7 arba mažiau valandų.
Dažnai sergi? Daugiau miegok! Česnakas, šiuo atveju, taip pat gali padėti sustiprinti imuninę sistemą.
Įsimink: 8 arba daugiau valandų kokybiško miego reiškia stiprų imunitetą ir atsparumą peršalimui.

9. Prastas miegas reiškia uždegimines reakcijas.

Pameni mūsų straipsnį apie uždegimą? Miegas taip pat turi tam įtakos.
Prastas miegas gali būti kaltas dėl uždegiminių reakcijų žarnyne, kas dažniausiai sukelia didelius nepatogumus. Kaip sakoma – virškinamasis traktas yra antrosios smegenys.
Įsimink: miegas susijęs su uždegiminėmis reakcijomis. Nekokybiškas miegas gali būti virškinamojo trakto problemų priežastis.

10. Miegas įtakoja socialinius įgūdžius.

„Neišmiegotos“ valandos turės įtakos tavo socialiniams įgūdžiams. Šis teiginys patvirtintas keletu tyrimų, kurių metu buvo stebimas žmonių gebėjimas pažinti veido emocines išraiškas.
Kito tyrimo metu pastebėta, kad tie, kurie trumpiau miega, sunkiau atpažįsta pykčio bei laimės išraiškas.
Įsimink: manoma, kad prastas miegas neigiamai veikia gebėjimą suvokti emocines problemas.

Apibendrinimas
Kartu su mityba bei treniruotėmis, miegas yra svarbiausi aspektai kelyje link sveiko kūno. Tai yra lyg pamatai namui.
Tu paprasčiausiai nepasieksi rezultato neįsivedęs griežto, tvarkingo miego rėžimo. Lygiai taip pat, kaip nepasieksi rezultato be mitybos ir be protingo treniruočių plano.
Rezultatai ateina tikrai greitai, kuomet viską atlieki teisingai. Jeigu vis nepavyksta pasiekti norimo vaizdo veidrodyje ar norimo skaičiaus svarstyklėse, vadinasi suklydai ties vienu iš minėtų aspektų. Klaidos ištaisomos ir skirtos tam, kad galėtume pasimokyti ir augti – būtent tą ir padaryk.


 

Iki susitikimo „Fanke“!

Straipsnį paruošė Mantas Paševeckas pagal sporto klubo „Fankas“ užsakymą. Kopijuoti be raštiško sporto klubo „Fankas“ leidimo- GRIEŽTAI DRAUDŽIAMA!

Kaip rasti sporto klubą Fankas? Kaip rasti sporto klubą Fankas?

+370 37 426868 +370 37 426868

SPORTO KLUBAS FANKAS
Savanorių pr. 111 (PC Žaliakalnio "IKI")

Tel./Fax.: (37) 42 68 68
El. paštas: info@fankas.lt